vrijdag 12 februari 2010

Dag 1 wat hebben we gezien

Wat is het toch indrukwekkend om hier te zijn. Gisteren kwamen we uit de metro en stonden opeens tussen heel veel wolkenkrabbers. Echt bijzonder. echt zoals ik het me voorgesteld heb. Vandaag hebben we er dus ook heel veel gezien bij ons wandeling over broadway. Deze loopt helemaal van downtown NY tot up town we hebben het tot times square gelopen. We zijn vanochtend per bus vertrokken vanaf times square vertrokken naar het vrijheidsbeeld of ook Miss Liberty genoemd. Of eigenlijk zijn we richting Batterypark gegaan om daar per ferry naar het eilandje te gaan waar de dame staat. Super om zo vlak bij zoiets te zijn. Hier een foto van mij bij het beeld (ja ik sta op de foto, wel een beetje gek maar volgens mij niet gekker dan dat jullie van mij gewent zijn ;-) )

Ook de bekende skyline heeft indruk gemaakt. Maar vooral de
skyline met het een stukje van het welbekende ground zero. Het WTC zijn op het moment heel hard weer opnieuw aan het opbouwen en ik moet eerlijk zeggen dat dit plekje NY bij mij een diepe indruk achter gelaten heeft. Als je ziet hoe klein het stukje is waar zoveel ellende is geweest. Dat is echt raar. Het rode gedeelte op de skyline is dus het gedeelte wat ze aan weer opnieuw aan het opbouwen zijn.

Daarna weer doorgelopen nog wat winkels bekeken en binnen geweest. En al gezien naar welke winkel(s) we morgen echt terug willen.
Hier is er 1 van op Times Square.

En toen zagen we aan het eind van onze wandeling opeens de tent van Fashions Week. DUS daar wilde ik toch ook even gaan kijken. Erg grappig dat iets waar zoveel ophef over gemaakt word eigenlijk alleen maar een ongelofelijke grote tent is. Die in een parkje gepropt is. Maar toch erg leuk om dit gezien te hebben.

Nu zijn we even terug in ons hotel om bij te komen van onze enorme wandeltocht. Dit is niet echt super met een zere knie, maar het is zo leuk. We gaan zo heerlijk nog wat eten. Vandaag een ongezonde dag. Vanochtend donut bij het ontbijt. Lunch bij Burger King en tussendoor koffie bij Starbucks met een Red Velvet cupcake met een heerlijke icing. Vanavond gaan we ws. lekker po times square een steak eten.

Groetjes van ons uit de Big Apple.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten